Každý z nás máme významného klienta, kterého si přejeme zachovat co nejdéle. Jaké metody zvolit, aby nepřešel k naší konkurenci? Zaměřte se na tyto tři klíčové body. Který z nich pro vás bude nejdůležitější?
Přineste dárek, jen tak
Tento dárek se nehodí pro narozeniny nebo jiné významné události v životě vašeho obchodního partnera. Spíše se jedná o pozornost, se kterou mu poděkujete za dosavadní spolupráci a nastíníte, že budete rádi, když v nastavených pravidlech budete pokračovat. A co donést? Hodí se reklamní elektronika, třeba powerbanka nebo bezdrátový reproduktor, s potiskem nebo logem vaší firmy. Donést ale samozřejmě můžete i jiné reklamní předměty. Musí být praktické a užitečné.
Nabízejte jedinečnou možnost spolupráce
Pokud máte významného klienta, rozhodně je potřeba si jej hýčkat. Proto byste spolu mohli uzavřít dohodu, která jej bude zvýhodňovat před dalšími klienty. Slevové akce, jedinečné nabídky, osobní ceník pro jeho subjekt. Snažte se nabízet výhody, které jinde nedostane. Klient bude mít pocit exkluzivity a rozhodne se pro spolupráci s vámi, nikoliv s konkurencí.
Naslouchejte tomu, co klient potřebuje
Často se jako důvod setrvání u jedné firmy označuje také vysoká úroveň osobního přístupu ze strany našeho obchodního partnera. Zajímejte se proto o klientovy potřeby a snažte se mu vycházet vstříc. Když budete naslouchat hlasu svého významného obchodního partnera, máte velmi velkou příležitost posunout své podnikání na vyšší úroveň. Jeho přání totiž mohou reprezentovat potřeby i dalších zákazníků, které budete mít nově možnost také oslovit. Poslouchat přání je umění podnikání.
Už víte, jak si získat svého klienta pro dlouhodobou spolupráci? Ještě bychom rádi dodali, že je vždy na místě, abyste s tímto člověkem jednali na profesionální, nikoliv příliš osobní, rovině. Dobré vztahy dělají dobrý business.
Comments are closed.