Bez pravidelného zdroje příjmů se neobejdeme, mnozí z nás hledají nové pracovní příležitosti, jiní jsou konzervativnější a zaměstnání nemění příliš často. Dnešní doba ale rozhodně nahrává těm, kteří si chtějí přivydělat a uvítají každou, i méně obvyklou, možnost. Jednou z nich jsou nejrůznější partnerské programy neboli affiliate marketing. Jak funguje a co může affiliate příležitost přinést jednotlivcům a firmám si blíže představíme v tomto článku.
Jak funguje affiliate marketing?
Tato forma online marketingu není žádnou novinkou, jak by se na první pohled mohlo zdát. V České republice se zabydlel již v roce 2009 a od té doby jej využívá mnoho firem. Ty nabízejí partnerské programy, díky kterým získávají nové zákazníky. Na druhé straně potom stojí jejich partneři, ti nabízejí prostřednictvím svých webů a dalších online kanálů produkty a služby těchto firem, aby jim následně byla vyplacena provize ze zprostředkovaného prodeje.
Proč je to tak výhodné?
Hlavní výhoda každé affiliate příležitosti tkví v tom, že zatímco inzerent může zvýšit zásah své reklamy s minimem nákladů na ni, pro jeho partnera se tak otevírají doslova bezbřehé možnosti, jak si přivydělat. Představme si konkrétní příklad. Firma zabývající se účetnictvím, právními službami, ale třeba také PR, marketingem a IT poskytuje v rámci svého affiliate programu zajímavou provizi z veškerých plateb klientů, které k nim spolupracující partneři doporučí. Pokud tedy do takové firmy partner doporučí jednotlivce nebo celou společnost, která si zde nechá vést účetnictví, případně využije další z nabízených služeb, provize z každé takové transakce bude poukázána na účet tohoto partnera. Tato affiliate příležitost se tak může stát velmi zajímavým zdrojem příjmů pro všechny majitele webů i dalšího on-line prostoru.
Dlouhodobé provize
Právě u oborů, jakými jsou účetnictví, daně, marketing, IT a dalších, které je nutné provádět soustavně nebo minimálně pravidelně, je nespornou výhodou pro partnery právě možnost dlouhodobých provizí. Dle toho, jak inzerent nastaví svůj program, může partner získat provizi i z opakovaných nákupů uskutečněných v daném časovém období. Získá-li klienta, který si zakoupí vedení účetnictví, a následně dokoupí ještě možnost odkladu daně, bude mu vyplacena provize za obě tyto zakoupené služby.
Partner je motivován k získávání nových klientů pro inzerenta a inzerent má jistotu, že provizi zaplatí až ve chvíli, kdy reálně dojde ke konverzi. Tato forma marketingu je tak pro obchodníky velmi efektivním nástrojem.