Jak udělat, aby bylo stěhování méně chaotické?

0
996

Stěhování. Opravte mě, jestli se mýlím, ale je chaotické. Pořád. A jelikož se stěhuji už potřetí, rozhodla jsem se, že tentokrát to proběhne více v klidu, méně chaoticky. Protože promiňte, ale hledat zubní kartáček ještě třetí den potom, co se nastěhuji do nového…to fakt nedávám. Ne, ne. Před objednáním stěhovací dodávky hodlám mít vše hezky přichystáno, seřazeno, roztříděno. 

Není stěhování jako stěhování

Každý den se na světě stěhuje spousta lidí. A to z mnoha důvodů. Za lepším bydlením, levnějším nájmem, za společnou domácností… Ale také z důvodu rozchodu. Tohle stěhování je ze všeho vůbec nejhorší. Při něm vůbec nejde o to snažit se zmírnit chaos, ale co možná nejrychleji naházet všechny své věci do zoufale stísněného autíčka (jelikož jste s rozchodem vůbec nepočítali a neobjednali si stěhovací dodávku) a odjet co možná nejdál ( pokud možno k mamince, která bude mít pro ten „ bordel“ pochopení). Protože se zcela logicky nechcete k partnerovi pro další věci vracet, že. U ostatních druhů stěhování, víme-li o něm předem, však chaos zmírnit lze, jak?

Potřebovat budete nejen stěhovací dodávku, ale i fixy, papírové kartony a rozhodnost

Stěhovací dodávka je pro každé větší stěhování mnohem lepší než osobní auto, u něhož nejdou sklopit zadní sedačky (mám to vyzkoušeno). Objednání dodávky pro přesun věcí z bodu A do bodu B by se nemělo nechávat na poslední chvíli. Protože se může stát, že vám vyprší nájem, domluvení lidé nepřijedou a vy zůstanete stát s kartónovými krabicemi před bytovkou – obklopeni zvědavými sousedy (zažito).  Tudíž objednání dodávky je první krok. Zapsání domluveného termínu, i hodiny, krok druhý. Následující kroky jsou pak už o vyklízení bytu/domu. Na ty potřebujete papírové krabice, fixy pro jejich popis, odpadkové pytle pro nepotřebné věci. A možná i nějaké ty kamarádky, které váš šatník proberou dřív, než si ho převezete do nového bydlení (pokud vám samotným rozhodnost chybí).

Čím tedy zmírníte chaos při stěhování?

– Tím, že budete věci ukládat do papírových krabic a ty budete poctivě popisovat.

– S vyklízením bytu začnete dřív než pár hodin před příjezdem dodávky.

– Nepotřebné věci nebudete dávat do dodávky, nýbrž je necháte v kontejneru vašeho už téměř bývalého bydliště.

– Všechny osobní věci, které budete v nejbližší době potřebovat si dáte na jedno místo.

– Při stěhování budete postupovat systematicky. To znamená, že nebudete ukládat příbory do stejné krabice jako ponožky a podobně.

Uf, zvládla jsem to! A pak, že to bez chaosu nejde!