Češi darují květiny velmi zřídka. Téměř třetina Čechů kupuje květinu jen jednou za čtvrt roku, a to zejména k narozeninám či svátku svých blízkých. Za průměrnou květinu přitom utratí 200 až 400 korun. Informace vyplývají z průzkumu společnosti Fleurop realizovaného prostřednictvím Instant Research v rámci České republiky na začátku letošního roku.
Říká se, že květiny mluví nejkrásnějším jazykem světa. Podle výsledků průzkumu společnosti Fleurop však Češi tuto „květomluvu“ příliš nevyužívají a je potřeba ji opět obnovit. Květiny darujeme jen příležitostně, necelá třetina respondentů tak činí pouze jednou za čtvrt roku a každý pátý z nás jen dvakrát do roka. Jako nejvhodnější příležitost udělat někomu radost květinou pak vnímáme především oslavu narozenin (91,8 %) a svátku (60,7 %), Den matek (50,8%) či důležitá výročí (48,3 %). Muži nejčastěji kupují květinu svým partnerkám a matkám, ženy matkám a svým kolegyním. Obecně obdarováváme spíše ženy, pouze 27,9 % respondentů již květinou obdarovalo muže. V otázce, proč kupujeme květinu jako dárek, se ženy i muži shodují. Kytici pokládají za dar, který potěší každého, popřípadě ví přesně, že obdarovaný má květiny rád.
„Chování Čechů při darování květin je velmi konzervativní a stereotypní, nicméně zaznamenáváme, že pomalu nastupuje trend ze západu, kde je kultura věnování květin velmi rozvinutá. Vzhledem k zaneprázdněnosti, lidé čím dál více využívají nákup kytic v e-shopech, což se může zdát Čechům neosobní, protože si na službu zaslání kytice kurýrem teprve zvykáme. Tento akt je ale pro příjemce nesmírně emotivní díky nečekanému překvapení a osobní vzkaz, se kterým si objednavatelé dávají záležet, a je přiložený ke kytici, z toho dělá naopak velmi osobní a neopakovatelnou záležitost. V dnešní době je nesmírně důležité si umět vyjádřit lásku, sympatie, podporu a ocenění, a to vše květiny zprostředkují,“ říká Jitka Mandysová ze společnosti Fleurop.
Nejoblíbenější jsou růže
Mezi TOP 5 nejoblíbenějších květin Čechů patří růže (79,5 %), gerbery (38,9 %), orchideje (31,5%), tulipány (23,6 %) a karafiáty (16,4 %). Muži preferují barvy červenou, modrou a žlutou, ženy zase dávají přednost červené, růžové a fialové. Pro více než polovinu respondentů je při výběru nejdůležitějším faktorem vzhled květiny.
„V Německu má značka Fleurop stoletou tradici, a tudíž byla postavena na prodeji v kamenných obchodech. V poslední době se ale mění trend nakupování a stále více lidí využívá online nákup a kvalitní květinovou doručovací službu,“ komentuje Winnie Lechtape, vedoucí marketingu německého Fleurop AG.
Právě online nákup a expresní doručování společnosti Fleurop umožňuje udělat radost či poděkovat květinou snadno, rychle a v rámci 150 zemí světa! Příležitostí k darování květin je spousta a z průzkumu vyplývá, že květina je univerzální dar a milé gesto, které nikdy nikoho neurazí.
O Fleurop – Interflora Česká s.r.o.
Značka Fleurop v rámci mezinárodního sdružení Fleurop – Interflora je jednou z největších a nejznámějších doručovacích květinových služeb na světě. Vznikla v roce 1908 v německém Berlíně z iniciativy floristy Maxe Hübnera. Základem jejího obchodního konceptu je myšlenka, že cestovat by neměly květiny, ale jen jejich objednávky, které se následně doručí na spolehlivá a profesionální místní květinářství umístěná co nejblíže adresátovi květinového daru. Sdružení Fleurop – Interflora v současné době spolupracuje s více než 50 000 partnery floristy a má zastoupení ve více než 150 zemích světa, v rámci nichž každoročně doručí přes 25 milionů květinových objednávek. V roce 2017 vstupuje Fleurop na trh v České republice jako kvalitní doručovací květinová služba a přináší nabídku rozmanitých kytic vytvořený speciálně pro český trh a pro každou příležitost. Více naleznete na adrese www.fleurop.cz.