Třetina Čechů kupuje květiny jen jednou za čtvrt roku. Patříte mezi ně?

0
1109

Celých 30 % z nás kupuje květinu jen jednou za čtvrt roku, kdy někdo z našich blízkých slaví narozeniny či svátek. Průměrně do pugétu vložíme 200 až 400 korun. My Češi jsme, co se týče darování květin, velmi konzervativní, přitom květiny jsou krásným a univerzálním dárkem vhodným pro pestrou škálu příležitostí – vyjádří lásku, ocenění nebo za nás poděkují příbuzným, přátelům, spolupracovníkům či obchodním partnerům. Změnit přístup ve smýšlení Čechů by mohla unikátní květinová služba Fleurop, která vstupuje na český trh a nabízí komfortní řešení – online nákup a rozesílku květin napříč nejen Českou republikou, ale do celého světa.

Podle průzkumu společnosti Fleurop květiny darujeme jen příležitostně. Necelá třetina respondentů je kupuje pouze jednou za čtvrt roku a každý pátý Čech jen dvakrát do roka. Mezi nejčastější důvody patří oslavy narozenin (91,8 %) a svátku (60,7 %), Den matek (50,8%) či důležitá výročí (48,3 %). Obecně obdarováváme spíše ženy, pouze 27,9 % respondentů již květinou obdarovalo muže. V otázce, proč kupujeme květinu jako dárek, se ženy i muži shodují. Kytici pokládají za dar, který potěší každého, popřípadě ví přesně, že obdarovaný má květiny rád. Mezi TOP 5 nejoblíbenějších květin Čechů patří růže (79,5 %), gerbery (38,9 %), orchideje (31,5%), tulipány (23,6 %) a karafiáty (16,4 %). Co se týče konkrétních barev, tak muži preferují červenou, modrou a žlutou, ženy zase dávají přednost červené, růžové a fialové. Pro více než polovinu respondentů je při výběru nejdůležitějším faktorem vzhled květiny.

Trend online nakupování

V poslední době se mění trend nakupování a stále více lidí využívá online nákup, což se přenáší i do oblasti prodeje květin. Ve světě lidé již běžně využívají kvalitní květinovou doručovací službu. Češi si tento způsob teprve pomalu osvojují. „Chování Čechů při darování květin je velmi konzervativní a stereotypní, nicméně zaznamenáváme, že pomalu nastupuje trend ze západu, kde je kultura věnování květin velmi rozvinutá. Vzhledem k zaneprázdněnosti, lidé čím dál více využívají nákup kytic v e-shopech, což se může zdát Čechům neosobní, protože si na službu zaslání kytice kurýrem teprve zvykáme. Tento akt je ale pro příjemce nesmírně emotivní díky nečekanému překvapení a osobní vzkaz, se kterým si objednavatelé dávají záležet, a je přiložený ke kytici, z toho dělá naopak velmi osobní a neopakovatelnou záležitost. V dnešní době je nesmírně důležité si umět vyjádřit lásku, sympatie, podporu a ocenění, a to vše květiny zprostředkují,“ říká Jitka Mandysová ze společnosti Fleurop.

Právě online nákup a expresní doručování společnosti Fleurop umožňuje udělat radost či poděkovat květinou snadno, rychle a v rámci 150 zemí světa! Příležitostí k darování květin je spousta a z průzkumu vyplývá, že květina je univerzální dar a milé gesto, které nikdy nikoho neurazí.