Úterý, Srpen 21, 2018
Home Zprávy Rád pracuji s mladými talenty a pomáhám jim prosadit se, říká ředitel...

Rád pracuji s mladými talenty a pomáhám jim prosadit se, říká ředitel produkční agentury Nemoros

0
355

V dnešním rozhovoru jsme vyzpovídali Romana Rossiho, ředitele produkční agentury Nemoros, která podporuje mladé talenty na jejich cestě ke slávě. Mimo jiné patří do jejich stáda například stále oblíbenější skupina Identity, mladičká dvojice talentovaných dětí, Lukáš Veřtát a Adéla Zouharová, ale i mnozí další.

Co Vás vedlo k tomu, že jste si založil svou produkční agenturu?

Miloval jsem hudbu už od malička. Postupně mi prošly rukama všechny možné hudební nástroje, až jsem se nakonec specializoval na 5-ti strunné banjo a věnoval se americkému bluegrassu. S kapelou jsme toho hodně odkoncertovali, skládal jsem, psal hudbu a snil o hudebním světě. Jenže jako správný kádr z dělnické rodiny jsem neměl ani na nové struny, natož abych si mohl dovolit zaplatit nějakou nahrávku, nebo produkci. Nahrávali jsme na starý kotoučový magnetofon, vyráběli si snímače z elektrolytických mikrofonů a byli rádi, že si můžeme zahrát. Moc nás to bavilo a dělal jsem hudbu s láskou, i když vlastně skoro zadarmo. Jenže člověk musí nějak i žít, a tak jsem musel nechat muziky a věnovat se podnikání.

K založení hudební agentury mě nakonec přivedla zase jen láska k hudbě. Dnes mám již podstatně jiné možnosti a tím myslím nejen finanční, ale zejména dobré zahraniční vztahy jak v Anglii či Americe, tak i v ruských zemích. S možnostmi, které mám dnes bych se i se svojí kapelou dostal mnohem dále, ale osud tomu nepřál a dnes už je na to trochu pozdě. Agenturu jsem založil ve spolupráci s anglickou produkcí a s jediným cílem. Pomoci obyčejným mladým talentovaným lidem bez možností, aby se prosadili a dokázali to, co já jsem nedokázal. Strašně rád pracuji v nahrávacím studiu, skládám nové písně a zejména hudbu, rád pracuji s mladými lidmi a pomáhám jim prosadit se. Je to asi taková náplast, aby mě tolik nemrzelo, že jsem to sám kdysi vzdal.

Jak vybíráte nové talenty, které podporujete? Jste to Vy sám nebo máte “lovce” talentů? 

Ne, žádní lovci talentů. Naši první skupinu mladých chlapců jsme sice sestavili castingem, ale to není ta správná cesta. Talent se prostě musí najít, musíte to cítit, vidět v něm potenciál a hlavně i ten talent sám musí chtít. Vybírám si talenty sám a s pomocí svého týmu manažerů, kteří mi v tom pomáhají. Bohužel si většina umělců myslí, že živit se zpěvem je zlatý důl, ale nemají tušení, jak trnitá je to cesta a jak velkou část osobního života tomu musí obětovat. Proto se nakonec jen pár vyvolených dostane na ten vrchol, a to zejména díky vlastní píli, bez které to prostě nejde.

Jak probíhá spolupráce s těmi vyvolenými? Určujete jejich směr nebo jen z povzdálí koordinujete jejich cestu k úspěchu?

Spolupráce má různé formy podle toho, jaký je cíl. Tedy od prvotních nahrávek, zkoušek ve studiu až po komplexní produkci, tedy kdy se staráme úplně o všechno, včetně výuky zpěvu, choreografie, výběru správné hudby, nahrávky, videoklipu, PR, média až po pořádání koncertů a booking. Umělce se snažíme směrovat tak, aby měl šanci na úspěch a s mladými lidmi to není jednoduché, zejména s těmi dospívajícími, kteří vědí všechno lépe 🙂 Ale nutit umělce k něčemu, co se mu nelíbí prostě nejde. Snažíme se najít u nich lásku k tomu co dělají, aby to mělo smysl. Myslím, že každý vycítí, zda podání umělce je upřímné, nebo je to jen umělý produkt.

Jaké technické zázemí musí mít úspěšná produkční agentura světové úrovně?

Nejde až tak o technické zázemí, ale o vztahy a schopnosti. Největší úspěchy na světovém trhu máme právě díky vzájemným vztahům a důvěře, kterou jsem si v zahraničí získal. A k tomu samozřejmě i spousta úspěšných nahrávek, které se labelům líbily. Je to o spoustě dobré a kvalitní práce a taky odvaze, protože každý hudební projekt stojí nemalé investice, tedy vždy v řádech milionů. Aby se mi ale ta práce dělala dobře, vybudoval jsem velmi kvalitní nahrávací studio, které je výbavou takovou kopií anglického studia. Je to hlavně proto, abych si mohl se skladateli posílat vzájemně nahrávky a všichni jsme měli stejné možnosti. Filmové studio, fotografické studio, hudební aparatura pro koncerty apod., to už nám jen pomáhá dělat svoji práci rychle a kvalitně bez jakékoli závislosti.

Co vše spadá mezi aktivity Nemoros a kterým se věnujete nejvíce?

Na domácím trhu je to zejména podpora mladých talentů. Plně produkujeme několik mladých zpěváků a skupin s kompletním servisem, poskytujeme speciální výuku POP zpěvu, zkušební i hotové nahrávky pro vydání. Jsme hudebním vydavatelem, a tak hudbu nejen nahráváme, ale i vydáváme s registrací po celém světě. Využíváme k práci naše studia, tedy jak hudební, tak i filmové a foto pro veškerou podporu, kterou mladé talenty potřebují. V Praze máme hudební zkušebnu a spolupracujeme se skvělými hudebníky. Jako třeba Jiří Vidasov nebo Vikor Dyk. Podporujeme hudební a talentové soutěže domácí i mezinárodní. Nyní jsme např. partnerem nové celostátní soutěže “Hlas Slezka”. V zahraniční produkci se věnujeme zejména skládání a vydávání hudby a mezinárodní spolupráci umělců.
Díky osobním vztahům propojujeme hudební svět a pomáháme umělcům na zahraniční trh. Aktuálně připravujeme vstup americké hudební skupiny na evropský a ruský trh a z našich známějších třeba Elis Mráz, které zajišťujeme angažmá v zahraničí. Naše hudební vydavatelství sdružuje několik našich i zahraničních skladatelů a snažíme se dosáhnout co nejlepší světové hudby, kterou dále prosazujeme v zahraničí. A s tím jsou samozřejmě opět spojeni i mladí talentovaní lidé, kterým umožňujeme na tyto trhy vstoupit. A čemu se věnuji nejvíce? Jako obvykle to není to, co mě nejvíce baví. Nejraději bych byl zavřený ve studiu, tvořil hudbu a pracoval s mladými lidmi, ale jako zodpovědný ředitel mám na starost všechny zahraniční aktivity, takže na to posedávání ve studiu už tolik času není 🙂