Jak na jarní detoxikaci organismu

0
220

K jarnímu období se neodmyslitelně pojí nejen probouzející se příroda, hřejivější sluneční paprsky a barvy všude okolo nás, ale i detoxikace organismu. Do té bychom se po dlouhé zimě, která byla pro naše tělo obrovskou zátěží, měli pustit všichni. Ve svém vlastním zájmu. Máte-li pocit, že vám na jaře chybí energie, cítíte se podrážděně, máte špatnou náladu a zkrátka nejste ve své kůži, pak i vám může jarní detoxikace organismu pomoci. Pojďme si tedy říci, jak na ni.

Není vaše tělo zanesené toxiny?!

Jak jsme řekli o pár řádků výše: zima je pro naše tělo a zdraví celkově obrovskou zkouškou. Možná i vaše tělo je zanesené toxiny, nemyslíte? Ještě než se začnete podivovat nad smyslem této otázky, zkuste se podívat do zrcadla. Co vidíte? Je vaše pleť bez barvy a působí tak nějak zašedle? Vypadá nezdravě? Jsou na ní pupínky? Pokud k tomu přidáte ještě únavu a problémy s trávením, pak tu máme jasný ukázkový případ těla zaneseného toxiny. Nevyděste se, víme, jak je z těla dostat pryč!

Na detoxikaci vám stačí týden

Pro zbavení těla škodlivin, odpadních látek a toxinů vám stačí jeden jediný týden. Pouhých 7 dní povede k tomu, že se na konci detoxikace budete cítit mnohem lépe. Už nebudete pociťovat nedostatek energie, zlepší se kvalita a vzhled vaší pleti, odbouráte potíže s trávením a nálada se vám o poznání zvedne. Chcete už prozradit, jak na to?

1.      Potraviny, které jsou tabu

Během oněch sedmi dní vyřaďte ze svého jídelníčku veškeré maso. Dokonce i to, které je normálně považováno za zdravé. Vaše strava tak nesmí obsahovat žádné maso, ať už je to krůtí, rybí, kuřecí, vepřové nebo hovězí. Dále se soustřeďte na to, abyste během sedmi dní nekonzumovali bílou mouku a pečivo z ní vyrobené, vyřaďte vajíčka, sladkosti a sýry. Správně byste měli vynechat i kávu a alkohol.

2.      Čím se zasytíte

Během detoxikace by vaše strava měla být složena výhradně z ovoce a zeleniny. Nebojte se v tomto týdnu konzumovat ovoce a zeleninu ve velké míře, především pak u zeleniny není žádné omezení. Samozřejmě nemusíte křoupat pouze syrovou zeleninu, můžete si ji udělat třeba na páře, připravit si salát, upéct ji nebo uvařit. Z ovoce jsou pak dobré ovocné šťávy a smoothie.

3.      Hlavně se nepřejídat

Pustíte-li se do detoxikace, snažte se jíst pouze tehdy, až si vaše tělo samo řekne, že má hlad. Dejte si záležet na tom, abyste jedli v klidu, soustřeďte se na každé sousto a poctivě žvýkejte. U jídla nekoukejte do telefonu, vypněte televizi, nečtěte si.